Kermisloop Edam

Datum: donderdag 31 augustus 2023
Tijd: 18:00 uur - 21:00 uur

Op de eerste dag van de Edammer kermis wordt de jaarlijkse KERMISLOOP in het centrum van Edam georganiseerd, op donderdagavond 31 augustus 2023.
Om kwart over zes ´s avonds wordt er gestart met de jeugd. Onder grote publieke belangstelling wordt er gelopen over een afstand van 1200 meter voor de jeugd tot en met 13 jaar. Er zijn prijzen te winnen in de verschillende categorieën bij de jeugd. De prijsuitreiking voor de jeugd is om ca 19:35 in de Burghwall.

Er wordt gelopen door de oude binnenstad van Edam en over het asfalt van de Lokkemientjesweg in de Zeevang. Er zijn drie rondes van 3 kilometer die moeten worden afgelegd plus een aanloopstuk van 1000 meter. Er is ook een route van 3 kilometer. Onderweg zijn er diverse premiesprints. Met name om ook de wat langzamere lopers eens met een leuke prijs naar huis te laten gaan.

Voor alle deelnemers is er na afloop een herinnering aan deze loop.

We verwachten bij de jeugdloop, zoals dat de laatste jaren gebruikelijk was, een zeer sterk regionaal deelnemersveld met lopers van alle Waterlandse verenigingen. Voor de jeugd die geen lid is van een atletiekvereniging, is dit een mooie gelegenheid om zich te meten met deze lopers.

Prijsuitreiking 1200m: ca 19.35 uur in de Burghwall
3 km: ca 19.35 uur in de Burghwall
10 km: ca 21.00 uur in de Burghwall

Locatie: Startlocatie bij de Burghwall. Achterhaven 89, 1135 XT Edam     Bekijk kaart »

Tarieven: Je kunt je online inschrijven t/m 27 augustus De startnummers kunnen op de wedstrijddag vanaf 17.00 uur afgehaald worden in de Burghwall. Na-Inschrijving GEEN NA-INSCHRIJVING!!! Kosten: 1,2 km jeugdloop: € 3,00 3 km: € 5,00 10 km: € 8,00 AV Edam atleten met OJC nummer lopen gratis mee, maar moeten nog wel een chip ophalen bij de inschrijving.

Soort: Sport
Telefoon: 06-38440936